fredag den 12. juli 2013

Fancy Friday #11: Inspired by a picture, painting or image

I am really excited about this Fancy Friday mani. Back when I saw the initial challenge list and noticed this one I instantly knew what I was going to do.

My aunt used to work at Royal Copenhagen as a porcelain painter where she did Flora Danica, some of the world's most expensive dinnerware. When I was 12 she gave me a candle light holder, it was in another pattern made at Royal Copenhagen called Blue Fluted, a pattern that has been made since 1775. The candlestick looked just like this one:


Courtesy of http://www.ankersenantiques.dk

I have loved the pattern ever since!!

Last year my grandmother gave me two mugs for my birthday and I think this looks beautiful:




 I wanted to recreate it for this week's challenge:





The blue I've chosen isn't quite a match but I really adore this polish so it just had to be used for this: nails inc. southwark.





I spent the better part of two hours making this and then I realised my index and my thumb had totally bubbled up - I was close to tears when I saw it!!


I decided you were all going to have to live with the bubbles ;)




I am so chuffed with this mani and do believe I can get okay at that nail art stuff.


Velkommen til den 11. fælles fredag. I dag er der dømt inspireret af et billede/foto/maleri. Jeg har valgt at Mussel male mine negle, hvilket jeg egentlig synes er gået meget godt, jeg har ihvertfald haft svært ved at tørre smilet af mit fjæs i de dage hvor jeg har gået med de negle :D

14 kommentarer:

  1. Ihh hvor ser det smukt ud!
    Det mønster er så flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg æææælsker Mussel malet. Bare synd det er så åndsvagt dyrt :O - ellers ejede jeg nok mere af det...

      Slet
  2. Wow! De er så flotte.

    Tager mig helt tilbage til barndommen, da jeg havde (har jeg faktisk stadig) min helt egen tallerken hos min mormor, fra Flora Danica.

    Vildt flot arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina!!! Og sejt det med Flora Danica tallerkenen. Der er noget særligt ved bedsteforældre der ved, at børn sagtens kan værdsætte at få lov at spise af det dyre porcelæn :)

      Slet
  3. wauw!!! de er godt nok flotte!!! :-)

    SvarSlet
  4. wow sikke et detaljearbejde :D men helt sikkert det værd. SÅ flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis det ikke tog så lang tid at lave, lavede jeg det nok hver uge :D

      Slet
  5. Det er godt nok flot lavet - kunne næsten narres til at tro det var stickers :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, jeg har faktisk overvejet at lave det som stickers, så ville jeg nok have Mussel mønster på hele tiden ;)

      Slet
  6. Det er godt nok fint.. Havde slet ikke selv overvejet man kunne tage noget der var malet på f.eks en kop d:

    SvarSlet
  7. det har du gjort rigtigt flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for du synes, Amalie :)

      Slet